Hoe is het met jouw boekhoudkundige kennis gesteld??

Raymond Guillonard

Doe ik de boekhouding zelf of besteed ik het uit ?

Boekhouden en administratie bijhouden is een vak. Jij hebt er voor gekozen om jouw vak zelfstandig te gaan uitvoeren. Gefeliciteerd daarmee. Of je nu ZZP-er bent of je hebt een eenmanszaak in welke branche dan ook, een goede boekhouding voeren hoort daarbij.

Stel je zelf een paar belangrijke vragen: Wil ik mijn boekhouding zelf gaan doen ?

Kan ik mijn boekhouding zelf, heb ik daar de kennis voor of ga ik mijn boekhouding uitbesteden ?

Zelf doen is een goede keuze. Je hebt op elk gewenst tijdstip inzicht en overzicht in de financiële kant van je bedrijf. Je kunt op elk tijdstip bijsturen. Als termen zoals "balans", "winst- en verliesrekening", "grootboekrekening", "BTW", en "aangifte omzetbelasting" voor jou gesneden koek zijn, weet je dat je in ieder geval basiskennis hebt. En als je ook weet hoe je de boekhouding moet verwerken en berekenen kun je jezelf de tweede vraag stellen.

Wil ik het zelf doen ?

Ben je bereid om tijd vrij te maken om de boekhouding zelf te doen. In de avonduren, in het weekend. Of maak je de keuze om je boekhouding uit te besteden. Uitbesteden geeft rust, je hoeft je kennis niet op twee vakgebieden bij te houden en je kunt de tijd aan andere dingen besteden.

Kies je voor uitbesteden, dan is het wel belangrijk om een goede en open relatie te hebben met de persoon die de boekhouding doet. Dat de boekhouder zich betrokken voelt bij de ontwikkeling van jouw bedrijf is uiteraard ook belangrijk. Dat jullie samen bijsturen als dat nodig is en samen de resultaten bespreken.

Wat denk je... zullen wij die relatie aangaan ??

 

 

logo : Ervaren, deskundig, goed advies en een helpende hand.....